CO ZYSKUJESZ

Co Czyni Nasze Studia Unikatowymi

Dyplom

Absolwenci otrzymują dyplom Akademii Górniczo Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie w dwóch wersjach językowych: polskiej oraz angielskiej.

​Dyplom studiów podyplomowych IT Business Management AGH jest akceptowany i respektowany na świecie w ramach międzynarodowego systemu transferu punktów ECTS.

Wydarzenia Towarzyszące

Wszystkim studentom zapewniamy miejsca na meetup’ach TMiT Association zogniskowanych wokół tematyki przywództwa oraz zarządzania talentami gromadzacych:

  • liderów branży dużych organizacji oraz startup’ów
  • managerów, ekspertów i praktyków biznesowych

prowadzonych w formie dyskusji panelowych, debat z publicznością, wykładów w formule TED talks oraz warsztatów. Szczegóły wydarzeń będą na bieżąco uaktualniane na naszej stronie facebook events.

 

Podstawowy program studiów wzbogaciliśmy o wykłady gościnne prowadzone przezinfluencerów oraz liderów branży nowych technologii. Szczegóły i opisy wykładów gościnnych publikować będziemy na bieżąco w dedykowanej sekcji naszego bloga.

Wiedza i Umiejętności

Absolwent studiów ma wiedzę oraz umiejętności praktyczne z zakresu strategicznego zarządzania organizacją IT, nowoczesnej ekonomii i finansów przedsiębiorstwa, budowania i zarządzania zespołami, zarządzania talentami w organizacji IT, nowoczesnego zwinnego zarządzania projektami, budowania kultury organizacyjnej w firmach z branży IT.

Potrafi sprawnie poruszać się w obszarze metodyk zarządzania projektem, zespołem i organizacją o strukturze korporacyjnej oraz typu start up w branży IT.

Kończący studia mają solidną bazę do tego, aby rozumieć, czym jest strategiczne zarządzanie i planowanie, jakie są metody i narzędzia efektywnego zarządzania talentami w organizacji IT, jak kreować i wdrażać kulturę organizacyjną opartą na zaufaniu.

Rozwój Zawodowy

Absolwent studiów może podjąć pracę jako:

  • IT/engineering Team Leader / Kierownik Zespołu IT
  • Technical Team Leader
  • IT Manager / Kierownik IT / Dyrektor IT
  • Software Engineering Manager / Software Development Manager
  • Managing Director
  • IT/engineering Resource Manager
  • Development Manager
  • Właściciel lub osoba zarządzającej start up’em lub małą firmą IT

Relacje i Networking

Jedna z Czterech Ścieżek Certyfikacyjnych do Wyboru

Management 3.0

Zwinne podejście do całościowego zarządzania firmą i zespołem opracowane przez Jurgena Appelo. Dwudniowy warsztat przygotowujący do zarządzania samozarządzającymi się zespołami w modelu rozproszonym. Zajęcia prowadzone z naciskiem na odpowiednie motywowanie i rozwijanie pracowników, budowanie zespołów i aplikowanie metodologii zwinnych w codziennej pracy – przygotowuje studenta do zarządzania zespołami Agile.

Warsztat 2-dniowy

Blok 1

Moduł 1 Wprowadzenie

  • Przegląd metodyk zarządzania
  • Ewolucja od zarządzania 1.0 do 3.0
  • Koncepcja Management 3.0
  • Pryncypia i praktyki
  • Ćwiczenie – Obelisk Zin

Moduł 2 Menedżer MGT 3.0

  • Kultura organizacyjna i wartości
  • Służebne przywództwo (Servant Learship)
  • Kompetencje managera

Moduł 3 Metryki i system OKR

  • Ekosystem miar
  • OKR
  • Cele i Rezultaty
  • Ćwiczenie OKR

Blok 2

Moduł 4 Upełnomocnienie zespołów

  • Warunki Upełnomocnienia
  • Siedem Poziomów uprawnień
  • Gra – Delegation Poker

Moduł 5 Rozwijanie kompetencji

  • System i / kontra jednostki
  • Sposoby rozwijania kompetencji zespołu
  • Budowanie macierzy kompetencji

Moduł 6 Budowanie i rozwijanie struktur

  • Kto dostarcza wartość w firmie
  • Sieć to miejsce pracy
  • Dopasowanie zespołów do zadań
  • Gra – Meddlers

Lean Kanban

Warsztat certyfikujący Lean Kanban University. Podczas warsztatu, student zapoznaje się z podstawami metodologii Kanban, metodami wizualizacji przepływu danych i uczy się budować Tablicę Kanban. Słuchacz potrafi rozpoznać 4 Typy systemów, umieć zastosować je w praktyce i poprowadzić spotkanie Kanban. Słuchacz uzyskuje tytuł TKP (Team Kanban Practitioner).

Warsztat 2-dniowy

Blok I

Moduł 1 Wprowadzenie

  • Rys historyczny
  • Doświadczenie Kanban w grupie – ankieta
  • Założenia metodologii Kanban, pryncypia i praktyki
  • Znaczenie Kanban w biznesie

Moduł 2. Koncepcje Kanban

  • Tablica, tworzenie kart
  • Przepływ Pracy i Czas Cyklu
  • Praca Cząstkowa (WIP)
  • Prawo Little’a
  • Klasy serwisowe

Moduł 3. 7 Praktyk Kanban

  • Od wizualizacji do ewolucji

Blok II

Moduł 1. Symulacja Kanban

  • Wprowadzenie do studium gry
  • Praca w grupach tworzenie kanwy
  • Tablica Kanban – budowa i mechanika przemieszczania zadań
  • Limity Pracy w toku

Moduł 2. Wprowadzenie do STATIK

  • Omówienie metodologii

Przykłady wdrożeń Kanban w organizacjach

 

Lean Change

Certyfikujący panel Zwinnego Zarządzania Zmianą, opracowany przez Jasona Little. Podczas warsztatu, studenci zostaną zapoznani z wieloma dostępnymi metodologiami i przygotowani do wprowadzenia modelu mieszanego/iteracyjnego, opartego na ciągłych eksperymentach do różnej wielkości projektów z dziedziny Zarządzania Zmianą.

Warsztat 2-dniowy

Dzień 1 – Blok I

Moduł 1 Wprowadzenie

  • Rys historyczny
  • Założenia metodologii Lean Change Management

Moduł 2. Czym jest Lean Change Management

  • Podobieństwa i różnice z innymi modelami zarządzania zmianą
  • Model Lean Change Management i jego cykle

Moduł 3. Agile Change Manangement:

  • Wartości i pryncypia zwinnego zarządzania
  • Zwinne zarządzanie a zarządzanie zmianą w organizacji

Moduł 4. Incremental Change:

  • Redukowanie niepewności w procesie zarządzania zmianą
  • Ustalanie celów i rezultatów zmiany oraz sposoby ich monitorowania
  • Zwinne zarządzanie a zarządzanie zmianą w organizacji

Moduł 5. People:

  • Czym jest opór przed zmianą
  • Dlaczego większość projektów zmiany się nie udaje i co zrobić w zamian, aby odnieść sukces
  • W jaki sposób ludzie odpowiadają na propozycję zmian i w jaki sposób pomóc im w adoptowaniu się do zmian

Dzień 2 – Blok II

Moduł 6. Alignment:

  • W jaki sposób użyć lekkich narzędzi weryfikacji gotowości do zmiany
  • W jaki sposób użyć lekkich narzędzi weryfikacji do planowania i zarządzania zmianą

Moduł 7. Experiments:

  • Jak odejść od zadaniowego zarządzania zmianą?
  • Po co oraz jak planować i realizować eksperymenty w procesie zarządzania zmianą
  • Jak planować i zarządzać komunikacją w zarządzaniu zmianą?
  • Jak pracować w projekcie zarządzania zmianą z interesariuszami?

Moduł 8. Your Change Framework:

  • Jak zbudować własny model zarządzania zmianą?

Podsumowanie i wnioski z zajęć

 

PMP

Project Management Proffesional – warsztat przygotowujący do przystąpienia do certyfikacji PMP. Uczestnik zdobywa 35 PDU które są konieczne do przystąpienia do egzaminu. Zajęcia prowadzone rozłącznie, w bloku pierwszym następuje wprowadzenie słuchacza w metodykę PMP, po którym zlecona jest praca domowa (kurs online), blok drugi to repetytorium i konwersatorium które kończą się omówieniem egzaminu.

Warsztat 2-dniowy

Moduł 1

Zarządzanie projektami w organizacjach

  • Podstawowe pojęcia związane z zarządzania projektami w metodyce PMI
  • 10 obszarów wiedzy zarządzania projektami,
  • Procesy planowania projektu

Moduł 2 Zarządzanie zakresem, harmonogramem i kosztami

  • Proces definiowania wymagań projektu,
  • Budowanie struktury podziału pracy (WBS),
  • Diagramy sieciowe, wykres Gantt’a i kamieni milowych,
  • Zintegrowany proces zarządzania zmianami,

Moduł 3: Zarządzanie ryzykiem, jakością i dostawcami

  • Proces zarządzania ryzykiem projektowym,
  • Jakość a zarządzanie projektami,
  • Planowanie zakupów,
  • Zamknięcie kontraktu.

Praca domowa – Kurs online

Blok 4: Zarządzanie zespołem, komunikacją i interesariuszami

  • Planowanie komunikacji w projekcie,
  • Analiza potrzeb komunikacyjnych interesariuszy,
  • Podział ról w zespole projektowym,
  • Planowanie zarządzania interesariuszami,

Blok 5: Przygotowanie do egzaminu

  • Zasady uczestnictwa w egzaminie PMP®,
  • Specyfika pytań egzaminacyjnych PMP®,
  • Plan procesu przygotowania do egzaminu,
  • Proces zgłoszeniowy, egzamin i wyniki

IT Business Management AGH

wh@agh.edu.pl

+48 12 617 4250

Gramatyka 8a

30-071 Kraków